SDG TOOLS

Er is heel wat online te vinden rond de SDG’s maar wat is nu bruikbaar op klas-of schoolniveau? Zoek je iets lokaal, regionaal, nationaal of internationaal? Iets voor het lager of secundair onderwijs?
Op deze pagina vind je een verzameling van de meest interessantste SDG websites, online lespakketen, projecten,… 

  • All
  • Lokaal
  • Regionaal
  • Nationaal
  • Internationaal
    •   Back
    • SDG 1
    • SDG 2
    • SDG 17
    • SDG 16
    • SDG 15
    • SDG 14
    • SDG 13
    • SDG 12
    • SDG 11
    • SDG 10
    • SDG 9
    • SDG 8
    • SDG 7
    • SDG 6
    • SDG 5
    • SDG 4
    • SDG 3
    •   Back
    • SDG 17
    • SDG 16
    • SDG 15
    • SDG 14
    • SDG 13
    • SDG 12
    • SDG 11
    • SDG 10
    • SDG 9
    • SDG 8
    • SDG 7
    • SDG 6
    • SDG 5
    • SDG 4
    • SDG 3
    • SDG 2
    • SDG 1
    •   Back
    • SDG 17
    • SDG 16
    • SDG 15
    • SDG 14
    • SDG 13
    • SDG 12
    • SDG 11
    • SDG 10
    • SDG 9
    • SDG 8
    • SDG 7
    • SDG 6
    • SDG 5
    • SDG 4
    • SDG 3
    • SDG 2
    • SDG 1
    •   Back
    • SDG 1
    • SDG 2
    • SDG 17
    • SDG 16
    • SDG 15
    • SDG 14
    • SDG 13
    • SDG 12
    • SDG 11
    • SDG 10
    • SDG 9
    • SDG 8
    • SDG 7
    • SDG 6
    • SDG 5
    • SDG 4
    • SDG 3
Load More

End of Content.

PROJECTMATIGE METHODIEKEN

ATS STEM

Het ATS STEM project is een Europees Erasmus+ project die de kaart van STEM en duurzaamheid heeft getrokken. Onder de link resources kan je docentmaterialen vinden die stapsgewijze instructies aanbieden voor het ontwerpen van een ATS STEM-project op scholen. Het biedt ook een praktisch voorbeeld van een ATS STEM-implementatie.

Design at school

Ontdek. Bedenk. Maak.

Design@school laat leerlingen in de eigen leefwereld problemen ontdekken, en hiervoor innovatieve oplossingen bedenken en realiseren. Methodieken vanuit ‘design thinking’ ondersteunen dit leerproces.

PROFESSOR STEAM

STEM geven op niveau van de basisschool? Neem zeker een kijkje op de professor Steam. Je hebt er de uitgewerkte STE(A)M-lessen, inclusief handleidingen en werkbundels maar er is ook een luikje ‘projecten’ waarbij de SDG’s worden aangepakt!

Ontdek. Bedenk. Maak.

Design@school laat leerlingen in de eigen leefwereld problemen ontdekken, en hiervoor innovatieve oplossingen bedenken en realiseren. Methodieken vanuit ‘design thinking’ ondersteunen dit leerproces

ONZE SPONSORs

SDG.TV zou niet mogelijk zijn zonder onze sponsor. Graag hadden wij hen ook even in de picture gezet om dit project met ons realiseerbaar te maken. Op naar een betere toekomst!